STSJ Cataluña , 4 de Abril de 2000

PonenteJOSE JUANOLA SOLER
ECLIES:TSJCAT:2000:4644
Número de Recurso1182/1997
ProcedimientoCONTENCIOSO
Fecha de Resolución 4 de Abril de 2000
EmisorSala de lo Contencioso

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTICIA DE CATALUÑA SALA DE LO CONTENCIOSO-ADMINISTRATIVO SECCIÓN TERCERA Recurso: 1182/1997 SENTENCIA n° 308/2000 Iltmos. Sres. Magistrados:

D. José Juanola Soler D. Manuel Táboas Bentanachs D. Luís María Díaz Valcárcel En Barcelona a cuatro de abril del año dos mil. La Sección Tercera de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, constituida para el examen del presente recurso entre partes: como parte demandante, CURTITS BANYOLES, SA., representada por el/la Procurador/a D/Dª. IVO RANERA CAHIS y defendida por Letrado/a D. JORDI ESPONA ARUMI; como parte demandada, la Generalitat de Catalunya - Conseller de Medi ambient -, representada i defendida por el/la Lletrat/da de la Generalitat; ha pronunciado en nombre de S.M. el Rey la siguiente Sentencia.

ANTECEDENTES DE HECHO
  1. - El presente recurso contencioso administrativo se ha interpuesto contra Resolución del Conseller de Medi ambient de 18-3-1997 por la que se desestima "el recurs ordinari interposat per CURTITS BANYOLES, SA contra la resolució del gerent de la Junta de Sanejament, de 2 de setembre de 1996, per la qual es resol l´expedient sancionador RJSD 2647/96 incoat a l´esmentada empresa com a responsable de la comissió d´una infracció administrativa de carácter menys greu tipificada a l´ article 108 c) i f) de la Llei d´aigües i 315.b) en relació amb el 316.f) del Reglament del domini public hidráulic , consistent en l´incompliment de les condicions fixades a l´autorització i la causació de danys a les obres hidráuliques de sanejament, i confirmar la sanció de multa d´ 1.000.001 pessetes.".

  2. - Previa la admisión a trámite del recurso, publicación de su interposición y recepción del expediente administrativo, se dedujo la correspondiente demanda en la que, tras relacionar la parte recurrente los hechos y fundamentos de derecho que estimaba aplicables, suplicaba que se dictara sentencia por la que, con estimación del recurso, se anulara el/los acto/s recurrido/s. Subsidiariamente, que se impusiera una sanción prevista en el art. 320.2 del Reglamento del Dominio Público Hidráulico (Real Decreto 849/1986 de 11-4) para las infracciones menos graves.

  3. - La Administración demandada, en su escrito de contestación a la demanda, solicitó que se dictara sentencia desestimando el recurso.

  4. - Se recibió el juicio a prueba, con el resultado que consta en autos. Seguidamente se evacuó el trámite de conclusiones sucintas, y se señaló el recurso para votación y Fallo que ha tenido lugar el día 29-III-2000.

  5. - En la tramitación del presente proceso se han observado las prescripciones legales.

VISTO, siendo ponente el Iltmo. Magistrado D. José Juanola Soler.

FUNDAMENTOS DE DERECHO
Primero

El presente recurso contencioso administrativo tiene por objeto la pretensión actora de que se anula la Resolución del Conseller de Medi ambient de 18-3-1997 por la que se desestima "el recurs ordinari interposat per CURTITS BANYOLES, SA contra la resolució del gerent de la Junta de Sanejament, de 2 de setembre de 1996, per la qual es resol l´expedient sancionador RJSD 2647/96 incoat a l´esinentada empresa com a responsable de la comissió d´una infracció administrativa de carácter menys greu tipificada a l´ article 108 c) i f) de la Llei d´aigües i 3151) en relació amb el 3161) del Reglament del domini public hidráulic , consistent en l´incompliment de les condicions fixades a l´autorització i la causació de danys a les obres hidráuliques de sanejament, i confirmar la sanció de multa d 1.000.001 pessetes.". Y, subsidiariamente, que se imponga una sanción prevista en el art. 320.2 del Reglamento del Dominio Público Hidráulico (Real Decreto 849/1986 de 11-4) para las infracciones menos graves.

.Segundo.- A).- La actora alega que las muestras obtenidas por la Administración no son representativas de la carga contaminante de las aguas residuales vertidas por la empresa. Aduce, a este respecto, el " Decret 286/1992, de 24 de novembre , de modificació del procediment de determinació de l´increment de tarifa de sanejament i canon de sanejament per mesurament directe de la cárrega contaminant (DOGO núm. 1683, de 16.12.92) ", en virtud de cuyo artículo único "Es dóna nova redacció a l´

article 10. 2. d), a la rúbrica i als articles de la secció 3 del capitol 1 del titol 2 i se substitueix l´apartat 6 de l´annex 1 del Decret 320/1990, de 21 de desembre , pel qual s aprova el Reglament de desplegament normatiu de l´increment de tarifa de sanejament i canon de sanejament, els quals resten redactats en els termes següents: [...) Secció 3. Normes de procediment especifiques per a la determinació de l´increment de tarifa de sanelament i canon de sanelament per mesurament directe de la contaminació.. 1.../ Article 43.

Procediment d´ofici. 1. 1. n cas de manca de presentació de la declaració a que es reféreix l´article anterior, o bé quan es presentin declaracions incompletes, la Junta de Sanefment requerirá al subjecte passiu la leva presentació o esmena.- 2. Si aquest requeriment fós desates, i sens perjudici del que és previst a l´article 42.7, la Junta de Sanejament iniciara d´ofici les operacions necessaries per al mesurament directe de la contaminació.- 3 Per aconseguir una representativitat adequada de la carrega contaminant generada, es procedira a un mesurament de carácter continuar. El temps de mostreig continuat serà com a mínim el corresponent a un torn laboral complet. Si la indústria estudiada presenta una gran varietat de processos de fabricació, puntes d´estacionalitat i/ó qualsevol altra condició que provoqui modificacions evidents de la quantitat o qualitat dels abocaments, el temps de mostreig podrá ser ampliat i/o fraccionat, a l´efecte de prendre mostres significatives dels diversos abocaments. Aquestes mostres, degudament ponderades, fixaran la quantitat de contaminació produida, segons els diversos periodes de fabricació, el volum d´aigua, i la concentració de la contaminació generada en cada cas.- -4. En cas que l´elevat nombre de punts d´abocament, la distáncia existent entre ells o la discontinui tat en l´abocament dificulta el mostreig i, per tant, la correcta determinació de la carrega contaminanl abocada, la Junta de Sanejament podrá recomanar a l´interessat la unificació, Phomogeneització i/o el condicionament especial d´aquests abocaments.- -5.

Durant el mesurament i la presa de mostres, un representant de la indústria podrá acompanyar el personal encarregat de la Junta de Sanejament. La presa de mostres es podrá efectuar mitjanqant la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR