STSJ Cataluña , 27 de Octubre de 2003

PonenteMARIA ANGELES VIVAS LARRUY
ECLIES:TSJCAT:2003:10653
Número de Recurso3355/2003
ProcedimientoSOCIAL
Fecha de Resolución27 de Octubre de 2003
EmisorSala de lo Social

Rollo núm. 3355/2003 TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA SALA SOCIAL mm ILMO. SR. D. EMILIO DE COSSIO BLANCO ILMA. SRA. Dª. ÁNGELES VIVAS LARRUY ILMO. SR. D. ÁNGEL DE PRADA MENDOZA En Barcelona a 27 de octubre de 2003 La Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, compuesta por los Ilmos. Sres.

citados al margen, EN NOMBRE DEL REY ha dictado la siguiente S E N T E N C I A Nº 6744/2003 En el recurso de suplicación interpuesto por Isidro frente a la Sentencia del Juzgado de lo Social Nº4 Barcelona de fecha 26 de febrero de 2003 dictada en el procedimiento nº 864/2002 y siendo recurrido/a prevengrup prevenció. Ha actuado como Ponente el/la Ilma. Sra. Dª. ÁNGELES VIVAS LARRUY.

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Con fecha 14 de octubre de 2002 tuvo entrada en el citado Juzgado de lo Social demanda sobre Despido disciplinari, en la que el actor alegando los hechos y fundamentos de derecho que estimó procedentes, terminaba suplicando se dictara sentencia en los términos de la misma. Admitida la demanda a trámite y celebrado el juicio se dictó sentencia con fecha 26 de febrero de 2003 que contenía el siguiente Fallo:

"Desestimo la demanda formulada per Isidro i declaro procedent el seu acomiadament, amb lliure absolució de PREVENGRUP, PREVENCIÓ INTEGRAL SL."

SEGUNDO

En dicha sentencia, como hechos probados, se declaran los siguientes:

"1.- L'actor, Isidro , prestava serveis per a l'empresa PREVENGRUP PREVENCIÓ INTEGRAL S.L. des de 15.9.1999, amb categoria professional de titular mig-tècnic en ergonomia i salari de 2.014,60 euros mensuals, amb prorrata de pagues extraordinàries.

  1. - Les funcions del demandant consistien en una feina de camp, i l'empresa li asigna una sèrie de clients que ha de visitar, i a aquest efecte li subministren documentació de les empreses clients, respecte de les quals efectua l'avaluació i planificació de prevenció de riscos laborals.

  2. - El demandant presta serveis a l'empresa demandada només tres dies per setmana, dimecres, dijous i divendres, amb una jornada de 20 hores setmanals i adscrit a l'oficina de Granollers, si bé també visita clients de Manresa.

  3. - En el mes de gener de 2002 va portar-se a terme una reorganització de càrrecs en l'empresa, i va ser nomenada DIRECCION000 tècnica la Sra María Inmaculada , que ha prestat declaració com testimoni a instància de l'empresa.

  4. - L'esmentada testimoni ha reconegut que l'actor era l'únic tècnic al seu càrrec que feia servir un ordinador personal per la seva feina, ordinador propietat del treballador, i que acostumava presentar els informes i documentació de les empreses clients en paper, sense suport informàtic, malgrat tenir gravada l'informació al disc dur del sey ordinador portàtil.

  5. - Coincidint amb el nomenament de la Sra. María Inmaculada com DIRECCION000 tècnica, superior immediata de l'actor, es va establir la norma de que tota la documentació de les empreses clients s'havia de presentar en suport informàtic i bolcar la informació en el disc dur dels ordinadors del centre de treball de Granollers, però fins principis de març 2002 l'actor va continuar presentant els informes i documentació per escrit.

  6. - La DIRECCION000 tècnica ha declarat que des de principis de març va requerir verbalment a l'actor que donés compliment a la norma de presentar la documentació en suport informàtic, sense que aquest donés compliment al requeriment.

  7. - En data 7.6.02 la DIRECCION000 tècnica va remetre a l'actor un fac, que l'empresa aporta com document 3, amb el següent contingut:

    "Una vegada més i com tantes altres vegades des d'el mes de març d'enguany, et comunico que la urgència en disposar definitivament de tota la documentació dels clients, que tu portes, s'està fent imperiosa, donat que com tu ja saps després de la conversa telefònica d'ahir 6 de juny, hi ha dos empreses; J. Feliu de la Peña i Alta Tecnologia de Planificació, que necessito la informació abans de dimecres 12".

  8. - Aquest document no ha estat reconegut per l'actor a l'acte de judici però si el document 4 de l'empresa, coincident amb el document 3 de l'actor, al qual es reitera la sol.licitu de 7.6.02, indicant que no s'havia tingut cap resposta a aquest requeriment i per aquesta raò es reiterava la remissió de la documentació sol.licitada, document datat a 13.6.02.

  9. - L'apoderat de l'empresa i la DIRECCION000 tècnica han coincidit en reconeixer que després del requeriment de 13.6.02, l'actor, per primera vegada va introduir part de la documentació que tenia en el seu ordinador portatil, en el dis dur de l'ordinador de l'empresa, però no tota la documentació, ni tampoc va fer còpia de seguretat.

  10. - El demandant tenia assignades vacances els dies 17,18,19,24,25,26 i 31 de juliol, així como el 1 i 2 d'agost i 29 d'agost.

  11. - Mitjançant fax de 31.7.02, la DIRECCION000 tècnica va comunicar a l'actor que una vegada revisada i comprovada la informació per ell facilitada, es comprova que existeix mancança d'informació, des de part de documents fins a carpetes de clients senseres, especificant que no existia cap carpeta ni cap document dels clients Biocon Cigyc, Bericap, Talleres Ratera, Pau Guardí, Levesta i Paperera Carbó, i que no s'havien trobat documents concrets a les carpetes i existeix registre d'entrega de Dheblan: Plans de Seguretat i Plà d'emergència, i Edificacions Serrateva: Avaluació (fitxes d'avaluació), i es sol.licita a l'actor que aporti còpia actualitzada i complerta fins al dia 29.8.02, en que es celebrarà una reunió a les 10 hores del matí, i que en cas contrari es consierarà una falta greu d'omisió d'informació.

  12. - Ha resultat acreditat que la reunió prevista pel dia 29.8.02 es va adelantar al dia 28 d'agost, data en la que es va fer entrega a l'actor de la carta que aquest aporta com document nº 7, al igual que l'empresa, fent-ñi saber que tal com s'havia indicat prèviament i de forma reiterada, havia de fer servir l'ordinador que l'empresa havia posat a la seva disposició a Granollers per guardar tota la informació de les empreses clients, així com la necessitat de fer periòdicament còpies de seguretat amb tota la documentació i informació, negant-se sempre a fer-ho i afegint que la documentació entregada és incomplerta, i que malgrat la seva al.legació de que la documentació és de la seva propietat, això no és així, i causa greus perjudicis a l'empresa vers als seus clients, indicant que la seva conducta constituieix un greu incompliment i pot ser causa d'acomiadament, per concloure amb un nou requeriment d'aportació de tota la documentació de les empreses que té asignades com clients i els informes de les mateixes abans del 30.8.02 a les 19 hores en les oficines de Barcelona, i la destrucció definitiva de totes les possibles còpies que tingés en el seu poder.

  13. - L'actor no va atendre aquest requeriment i el dia 30.8.02 no va entregar a l'empresa la informació i documentació sol.licitada.

  14. - En data 4.9.02, coincidint amb la finalització de les seves vacances, l'actor va iniciar un periode d'incapacitat temporal per malaltia comuna, per infecció i retenció aguda d'orina.

  15. - Mitjançant carta de 19.9.02, que l'actor va rebre per fax el dia 20.9.02,...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR