STSJ Cataluña , 29 de Septiembre de 2004

PonenteSARA MARIA POSE VIDAL
ECLIES:TSJCAT:2004:10555
Número de Recurso4142/2004
ProcedimientoSOCIAL
Fecha de Resolución29 de Septiembre de 2004
EmisorSala de lo Social

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA CATALUNYA SALA SOCIAL MDT ILMO. SR. GREGORIO RUIZ RUIZ ILMA. SRA. SARA MARIA POSE VIDAL ILMO. SR. ADOLFO MATIAS COLINO REY En Barcelona a 29 de septiembre de 2004 La Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, compuesta por los/as Ilmos/as.

Sres/as. citados al margen, EN NOMBRE DEL REY ha dictado la siguiente S E N T E N C I A núm. 6537/2004 En el recurso de suplicación interpuesto por Alexander frente a la Sentencia del Juzgado Social 1 Manresa de fecha 26 de febrero de 2004 dictada en el procedimiento Demandas nº 776/2003 y siendo recurrido/a Construccions F. Vidal, S.A.. Ha actuado como Ponente el/la Ilma. Sra. SARA MARIA POSE VIDAL.

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Con fecha 11 de noviembre de 2003 tuvo entrada en el citado Juzgado de lo Social demanda sobre Despido en general, en la que el actor alegando los hechos y fundamentos de derecho que estimó procedentes, terminaba suplicando se dictara sentencia en los términos de la misma. Admitida la demanda a trámite y celebrado el juicio se dictó sentencia con fecha 26 de febrero de 2004 que contenía el siguiente Fallo:

"Que, desatanent la demanda plantejada pel Sr. Alexander , contra l'empresa "CONSTRUCCIONS F. VIDAL, S.A.", considerant vàlida l'extinció del contacte laboral subscrit entre les parts, he d'absoldre i absolc l'empresa demandada de la reclamació feta en contra seva, no havent existit acomiadament de cap tipus."

SEGUNDO

En dicha sentencia, como hechos probados, se declaran los siguientes:

PRIMER

El dia 1 de setembre de 2000 el reclamant va signar un contracta de duració determinada, per obra determinada de la construcció, vigent a partir del dia 18 d'octubre de 2000, per una obra del c. Jaume Amergòs, de la ciutat de Manresa, amb categoria de peó de la construcció o manobre (ajudant de paleta). L'últim sou acreditat és de 1.150,33 euros mensuals, inclosa la part proporcional de pagues extres (folis 13 i 15).

SEGON

El dia 23 de juny de 2003 va començar la situació d'incapacitat temporal, sense constar la causa.

Fins aquest moment, el reclamant ha treballat en diferents obres de construcció de la demandada com a peó manobra, amb pròrroga del contracte de treball; la última obra on ha estat treballant era de construcció i ampliació d'una nau industrial propietat de "Transport i Logística Caballol, S.L.", situada el municipi de Sant Fruitós de Bages (foli 38).

TERCER

El dia 2 d'octubre de 2003 la demandada notifica una carta, de data 30 de setembre de 2003, de finalització del contracte de fix d'obra amb efectes del dia 17 d'octubre de 2003, en referència al contracte signat amb vigència 18 d'octubre de 2000 (foli 13), si bé erròniament s'esmenta de 18 d'octubre de 2003 (error material). S'al.lega finalització de les obres on estava treballant el reclamant.

El demandant considera s'ha produït un acomiadament improcedent al no haver finalitzat l'obra on estava treballant en el moment de la incapacitat temporal, i que es tracta de represàlia per trobar-se de "baixa médica" (foli 1).

QUART

El reclamant no té, ni ha tingut a l'últim any, càrrec de representació legal o sindical dels altres treballadors.

CINQUÈ

El 24 d'octubre de 2003 va presentar papereta de conciliació davant la Unitat de Manresa de Conciliacions individuals, intentant-se sense avinença el dia 6 de novembre de 2003, a l'exp. 1.048/2003 (foli 4).

TERCERO

Contra dicha sentencia anunció recurso de suplicación la parte actora, que formalizó dentro de plazo, y que la parte contraria, a la que se dió traslado lo impugnó, elevando los autos a este Tribunal dando lugar al presente rollo.

FUNDAMENTOS DE DERECHO
PRIMERO

Con correcto amparo procesal en el apartado b.) del artículo 191 de la LPL , el recurrente, Don Alexander , parte actora en el presente procedimiento, dirige el primer motivo de su recurso a la revisión del contenido de la exposición fáctica de la sentencia de instancia, a fin de que se adicione un nuevo hecho probado, por considerar que es un hecho conforme y no discutido por la empresa demandada, ahora recurrida; cita como apoyo para tal adición el contenido del acta de juicio y su propio escrito de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR