STSJ Galicia 654/2016, 28 de Septiembre de 2016

PonenteFRANCISCO JAVIER CAMBON GARCIA
ECLIES:TSJGAL:2016:6819
Número de Recurso7071/2013
ProcedimientoPROCEDIMIENTO ORDINARIO
Número de Resolución654/2016
Fecha de Resolución28 de Septiembre de 2016
EmisorSala de lo Contencioso

T.S.X.GALICIA CON/AD SEC.3

A CORUÑA

SENTENCIA: 00654/2016

PROCEDIMENTO: PROCEDIMIENTO ORDINARIO 7071/2013 y 7180/2013 (acumulado)

PARTE DEMANDANTE: Eduardo, Carmen ; XESTION URBANISTICA DE A CORUÑA

Procurador: Dª. BELEN CASAL BARBEIRO y D. FERNANDO IGLESIAS FERREIRO

Letrado: Dª. DELFA LOSA GARCIA; D. HILARIO GOMEZ SEIVANE

PARTE DEMANDADA: XURADO DE EXPROPIACION DE GALICIA; XESTION URBANISTICA DE A CORUÑA; Eduardo, Carmen

Procurador: FERNANDO IGLESIAS FERREIRO; Mª BELEN CASAL BARBEITO

Letrado: LETRADO COMUNIDAD (SERVICIO PROVINCIAL); D. HILARIO GOMEZ SEIVANE; Dª. DELFA LOSA GARCIA

SENTENZA

Ilmo. Sr. Presidente:

Julio Cibeira Yebra Pimentel

Ilmos. Sres. Maxistrados :

Francisco Javier Cambon García

Juan Bautista Quintas Rodriguez

A Coruña, 28 de setembro de 2016.

ANTECEDENTES DE FEITO

Primeiro

Actividade administrativa impugnada. Posicións das partes.

A parte recorrente presenta unha demanda ante a Sala, que é aquendada a esta Sección, sendo designado Maxistrado Relator Francisco Javier Cambon García.

A demandante impugna a resolución do Xurado de Expropiación de Galicia de data 1/3/2012, que fixa o prezo xusto da parcela nº NUM000, afectada polo Proxecto "823 Parque Empresarial da Sionlla", no Concello de Santiago de Compostela, con Expediente nº NUM001 .

Expropiados e beneficiaria son reciprocamente demandantes e codemandados.

Os argumentos en que se fundamenta o escrito da parte demandante expropiada son os seguintes:

  1. Partindo da consideración de que o método residual estático é o apropiado para realizar a valoración, critícase que o produto a considerar deben ser solares e non naves industriais; que cabería incluír andares baixo rasante que non foron considerados para a valoración; que non se explican os valores de mercado que foron manexados; que o custo real de urbanización foi inferior ao inicialmente estimado; que os custos de execución dos edificios calculáronse tendo en conta os módulos de solo urbano, non o industrial; que os gastos de comercialización e xestión son excesivos, propoñéndose un total dun 5%, calculado sobre a execución, non sobre a venda; que no tipo de actualización da prima de risco esta debería ser a mínima, e non a elevada en seis puntos; que a simplificación de pagos a final de ano é inadecuada, debéndose manexar a trimestral;

  2. Coas críticas anteriores, propóñense ata tres cuantificacións diferentes: unha coa simple modificación da prima de risco e os gastos; outra onde se incorporan ademais os módulos propios do sector terciario e oficinas e non urbano; e un terceiro onde se reemprazan todos os elementos de crítica polos que se consideran axustados a dereito;

  3. Indícase a existencia de valores catastrais e fiscais que emitidos pola Administración revelan un valor superior, que chega aos 45 €/m2, ao que como mínimo se debería estar; igualmente para os efectos da liquidación tributaria da Xunta o solo acada os 70 €/m2.

  4. Finalmente sostense a necesidade de incrementar a valoración doutros bens e construcións presentes.

    A demandante beneficiaria da expropiación impugna o Acordo con estes argumentos:

  5. O Xurado aplicou erroneamente o método residual dinámico cando correspondía aplicar o método de capitalización de rendas consonte co seu estado rural, ao ser aplicable o apartado primeiro e non o segundo da DT 3ª da Lei do Solo de 2007, polo que achega pericia coa súa propia valoración.

  6. Subsidiariamente, sostén que foron omitidos varios principios reitores na determinación do valor do chan, como o de probabilidade ou prudencia, que darían lugar a un resultado máis baixo que o indicado polo Xurado.

    A administración demandada oponse ás pretensións actoras de expropiado e beneficiaria sostendo a corrección xurídica co Acordo. Así entende que non foi enervada a presunción de acerto e veracidade; que foron empregados os módulos básicos de construción axeitados; que o custos de xestión son os comúns neste tipo de promocións; que a norma autoriza o incremento da prima de risco; que as testemuñas empregadas para o método son reais e os prezos de referencia, válidos; que o valor dos demais bens foi calculado correctamente.

    Nas respectivas contestacións ás demandas formuladas de contrario, as partes reafirmaron cadansúa tese impugnatoria.

Segundo

Tramitación procesual. Proba practicada e contía do procedemento.

Admitida a trámite a demanda e deducida polos trámites do procedemento ordinario, ten lugar a vista do xuízo o día 22/7/2015, na que se practican como probas a pericial xudicial de Santiago e Pedro Antonio, as pericias e testemuñais propostas polas partes, ademais da documental que obra en autos.

A contía do procedemento fixouse en 258.768,29 euros.

Terceiro

Feitos probados.

Resultou probado neste procedemento que:

- o solo expropiado tiña a clasificación urbanística de rústico segundo o PXOM de Santiago de Compostela no momento de inicio do expediente de prezo xusto. O Proxecto sectorial que habilitou a expropiación foi aprobado en data 7/6/2007. O PXOM foi modificado para adaptalo ao seu contido mediante Orde de 3/10/2007, publicada no DOG nº 204 de 22/10/2007.

- Os informes Pascual e Pedro Antonio, que empregan o método de capitalización de rendas, non inclúen a xustificación documental da obtención de valores para o seu cálculo e empregan elementos na fórmula do RD 1492/2011. En ambos casos, a renda calculada é a potencial, non a real.

FUNDAMENTOS DE DEREITO

Primeiro

Sobre a corrección xurídica do método de valoración empregado polo Xurado. O solo en situación de rústico debe ser valorado polo método de capitalización de rendas.

As teses impugnatorias das dúas partes demandantes descansan en presupostos valoratorios contrapostos: mentres que a expropiada sostén, sobre a vixencia da aplicación do método residual dinámico, que o Xurado incorreu en determinados erros á hora de realizar o cálculo, a beneficiaria afirma o erro do Xurado no emprego do devandito método, xa que o que tería correspondido aplicar, en realidade, era o método de capitalización de rendas, e fai unha proposta valorativa nese sentido. En consecuencia, a primeira cuestión a dilucidar será cal é o método que corresponde aplicar.

O Xurado, na súa resolución, sostén que o método aplicable é o residual dinámico (non resultou controvertido que a data a que debe referirse a valoración é o 4/12/2007), pois aínda que o solo expropiado tiña a clasificación urbanística de rústico segundo o PXOM de Santiago de Compostela no momento de inicio do expediente de prezo xusto, o Proxecto sectorial que habilitou a expropiación, publicado en data 20/6/2007, " constitúe un instrumento de planeamento urbanístico que delimita un ámbito de solo urbanizable e establece as condicións para o seu desenvolvemento, polo que resulta de aplicación o punto 2 da DT terceira do TRLS ". En consecuencia, a tese do Xurado descansa en que a aprobación do Proxecto sectorial é suficiente para entender que estamos perante un solo urbanizable delimitado, nos termos expresados na DT terceira, para aplicar o método residual dinámico, por oposición ao que procedería en sentido contrario, se carecese desa consideración de delimitado, é dicir, capitalización de rendas consonte coa súa natureza rústica. Lembremos que a DT terceira do TRLS indica:

Disposición transitoria terceira. Valoracións

1. As regras de valoración contidas nesta lei serán aplicables en todos os expedientes incluídos no seu ámbito material de aplicación que se inicien a partir da entrada en vigor da Lei 8/2007, do 28 de maio, de solo.

2. Os terreos que, no momento da entrada en vigor daquela, formen parte do solo urbanizable incluído en ámbitos delimitados para os cales o planeamento establecese as condicións para o seu desenvolvemento, valoraranse conforme as regras establecidas na Lei 6/1998, do 13 de abril, sobre réxime de solo e valoracións (..) .

A Sala entende que o solo obxecto de expropiación debería ter sido considerado como rural, e non urbanizable delimitado, como entendeu erroneamente o Xurado, polas razóns que se explican a continuación.

Antes de entrar nelas, teñamos en conta que a Lei do Solo, na súa versión inicial, entrou en vigor o 1/7/2007; que a data de valoración debe referirse a 4/12/2007; que a publicación do Proxecto sectorial é de data 20/7/2007 e que a modificación do PXOM é de data 22/10/2007.

  1. A aprobación dun Proxecto sectorial non implica, de seu, a modificación da clasificación urbanística do solo ao que se refire. Doutrina da Sala.

O Xurado considera que a simple aprobación do Proxecto sectorial permite considerar o solo que abrangue como caracterizado por unhas determinacións concretas previstas nese proxecto, sen necesidade de que o PXOM as asuma como propias, coma se el puidese, pola súa propia autoridade, realizar unha clasificación do solo prescindindo do planeamento municipal.

O...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
1 sentencias
  • ATS, 2 de Noviembre de 2017
    • España
    • 2 Noviembre 2017
    ...por la Sección Tercera de la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de Galicia, en los recursos acumulados 7071/2013 y 7180/2013, con imposición de las costas procesales a las partes recurrentes, para lo que la Sala, conforme al artículo 90.8 de la Ley Juris......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR