STSJ Cataluña 330/2015, 14 de Mayo de 2015

PonenteEDUARDO PARICIO RALLO
ECLIES:TSJCAT:2015:7901
Número de Recurso508/2013
ProcedimientoRECURSO DE APELACIóN
Número de Resolución330/2015
Fecha de Resolución14 de Mayo de 2015
EmisorSala de lo Contencioso

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA

SALA CONTENCIÓS ADMINISTRATIVA

SECCIÓ CINQUENA

Rotlle d'apel·lació núm. 508/2013

SENTÈNCIA Núm. 330/2015

Il·lms. Srs.:

President

Sr. Alberto Andrés Pereira

Magistrats

Sr. José Manuel de Soler Bigas

Sra. Ana Rubira Moreno

Sr. Eduard Paricio Rallo

A la ciutat de Barcelona, a 14 de maig de 2015.

LA SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA DEL TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA (SECCIÓ CINQUENA) ha pronunciat la següent SENTÈNCIA en el recurs d'apel·lació núm. 508/2013, interposat per SIMMAR,SERVEIS INTEGRALS DEL MARESME, S.L., representada pel procurador Sr. ANTONIO Mª DE ANZIZU FUREST i dirigida pel lletrat Sr. JOSE ALBERTO NAVARRO MANICH, essent part apel·lada l' AGÈNCIA CATALANA DE L'AIGUA, representada i dirigida pel LLETRAT DE LA GENERALITAT.

Ha estat ponent el Magistrat Il·lm. Sr. Eduard Paricio Rallo, que expressa el parer de la Sala.

ANTECEDENTS

PRIMER

Al procediment ordinari núm. 413/2012, seguit davant el Jutjat contenciós administratiu núm. 14 de Barcelona, es va dictar en data 1 de juliol de 2013 interlocutòria mitjançant la qual es va inadmetre el recurs esmentat.

SEGON

La representació de l'actora va interposar recurs d'apel·lació tot demanant sentència que revoqui la interlocutòria apel·lada i disposi l'admissió del recurs formulat en el seu moment.

Hom fonamenta aquesta pretensió en els següents motius:

A/ L'actora queda legitimada per interposar recurs jurisdiccional en la mida que li afecta directament la resolució impugnada, atès que el plec de condicions administratives que regeix la gestió del servei per l'actora disposa que aquesta percebrà la compensació econòmica sempre en funció de les previsions pressupostàries aprovades per la Junta de Sanejament i, alhora, que la determinació del cost de les despeses correspon a la societat gestora però amb el límit fixat per la Junta de Sanejament (ara l'ACA); i B/ La resolució impugnada era susceptible de recurs, l'actora tenia dret a interposar-lo independentment de l'actuació del Consell Comarcal, i així ho va fer en el termini de dos mesos establert per la Llei jurisdiccional. Un termini que compta des del moment que la recurrent va conèixer la resolució impugnada, que és quan se la va comunicar el Consell Comarcal, essent així que la resolució comunicada a un interessat produeix efectes pel que fa al mateix, no respecte tercers.

TERCER

El recurs va ser traslladat a les representacions de l'Administració i a la codemandada, que s'hi van oposar tot demanant la desestimació del recurs d'apel·lació i la confirmació de la interlocutòria apel·lada.

Un cop es van aixecar les actuacions a aquesta Sala, es va formar el corresponent rotlle d'apel·lació, es va designar Magistrat ponent i, atès que no es va demanar la recepció a prova en aquesta alçada ni la celebració de vista, es va assenyalar data per a la votació i resolució del recurs.

FONAMENTS DE DRET

PRIMER

L'actora va impugnar en el procés d'instància la resolució dictada per l'Agència Catalana de l'Aigua en data 25 d'abril de 2012, resolució que va atribuir els fons definitius per a l'any 2011 respecte la gestió de les instal·lacions de sanejament del Maresme. L'anterior recurs va ser declarat inadmissible pel Jutjat tot considerant que l'actora no tenia legitimació per impugnar atès que l'únic interessat és el Consell Comarcal, en virtut del conveni que manté amb l'Agència Catalana de l'Aigua, essent així que va ser el Consell el que va sol·licitar els fons per a l'any 2011. La interlocutòria apel·lada afegeix que, en tot cas, cal estar a la data de notificació efectuada al Consell Comarcal, que era l'Administració competent i destinatària de la resolució, en el ben entès que el domicili del Consell i l'actora és el mateix.

Segons que s'ha esmentat l'actora formula apel·lació contra l'anterior interlocutòria considerant, en primer lloc, que queda legitimada per interposar recurs jurisdiccional en la mida que la resolució impugnada li afecta directament en la seva qualitat de gestora del servei, de forma que les resolucions sobre el seu finançament li afecten directament. Hom afegeix que el recurs el va interposar en el termini establert a l'efecte de dos mesos comptat des de que se li va notificar la resolució, en aquest cas per part del Consell Comarcal.

Les dades a considerar per a la resolució del conflicte que se'ns planteja son les següents:

- Les instal·lacions de sanejament en alta del Maresme van ser assumides en el seu moment pel Consell Comarcal. D'acord amb allò que disposa el Text refós de la Llei d'Aigües de Catalunya i el Decret 130/2003, l'ACA manté competències i responsabilitats respecte aquest servei, entre elles el finançament.

- L'ACA i el Consell Comarcal van signar en data 5 de febrer de 2008 un conveni que preveu el finançament de determinades obres i actuacions mitjançant transferències de la primera al segon.

- L'any 1997 el consell va establir la prestació del servei mitjançant gestió indirecta, per societat mixta amb una empresa privada. La societat d'economia mixta resultant va quedar participada en un 20% pel Consell Comarcal i en un 80% per l'empresa privada adjudicatària.

- El 25 d'abril de 2012 l'ACA va dictar resolució d'atribució dels fons definitius per a l'any 2011 corresponents a l'explotació del servei, atribució que comporta una reducció del 10% respecte l'aportació de l'any 2010. La resolució va ser comunicada al Consell Comarcal el dia 9 de maig.

- El Consell Comarcal va formular en data 9 de juliol de 2011 requeriment previ a la via jurisdiccional, sense que posteriorment interposés...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
1 sentencias
  • SJCA nº 1 18/2018, 18 de Enero de 2018, de Barcelona
    • España
    • 18 d4 Janeiro d4 2018
    ...de los servicios de saneamiento titularidad del CCM que a su vez ha sido reconocida por el TSJ de Cataluña en su sentencia nº 330/2015, de 14-5-2015 recaída en el recurso nº 413/2012 , que se siguió ante el JCA núm. 14 de Barcelona y que se cuestionaba la resolución del ACA de atribución de......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR