STSJ Cataluña 2439/2014, 1 de Abril de 2014

PonenteLIDIA CASTELL VALLDOSERA
ECLIES:TSJCAT:2014:3727
Número de Recurso129/2014
ProcedimientoRECURSO DE SUPLICACIóN
Número de Resolución2439/2014
Fecha de Resolución 1 de Abril de 2014
EmisorSala de lo Social

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA

CATALUNYA

SALA SOCIAL

RM

IL·LMA. SRA. ASCENSIÓ SOLÉ PUIG

IL·LM. SR. FRANCISCO BOSCH SALAS

IL·LMA. SRA. LIDIA CASTELL VALLDOSERA

Barcelona, 1 d'abril de 2014

La Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, formada pels magistrats esmentats més amunt,

EN NOM DEL REI

ha dictat la següent

SENTÈNCIA NÚM. 2439/2014

En el recurs de suplicació interposat per Enrique a la sentència del Jutjat Social 1 Granollers de data 26 de maig de 2013 dictada en el procediment núm. 910/2012, en el qual s'ha recorregut contra la part Fogasa, Avanzit Telecom, S.L.U. i Liteyca S. L., ha actuat com a ponent Il·lma. Sra. LIDIA CASTELL VALLDOSERA.

ANTECEDENTS DE FET

PRIMER

Va arribar al Jutjat Social esmentat una demanda sobre acomiadament en general, la qual l'actor al.lega els fets i fonaments de dret que va considerar procedents i acabava demanant que es dictés una sentència d'acord amb el que es demanava. Admesa la demanda a tràmit i celebrat el judici, es va dictar la sentència en data 26 de maig de 2013, que contenia la decisió següent:

"Que desestimando la excepción de cosa juzgada.

Que estimando la demanda interpuesta por Enrique contra las empresas AVANZIT TELECOM, S.L.U., LETEYCA TELECOMUNICA-CIONES, S.L. Y FONDO DE GARANTIA SALARIAL, en reclamación por despido de fecha 31.07.12, que declaro IMPROCEDENTE.

Debo condenar y condeno a la empresa AVANZIT TELECOM, S.L.U. a su opción, readmita al trabajador en su puesto de trabajo con abono de los salarios dejados de percibir ole abone la indemnización de 64.042,01 euros.

Debo absolver y absuelvo a la empresa LETEYCA TELECOMUNICACIONES, S.L. de los pedimentos en su contra formulados.

Debo absolver y absuelvo al FONDO DE GARANTIA SALARIAL, sin perjuicio de su responsabilidad legal subsidiaria."

SEGON

En aquesta sentència es declaran com a provats els fets següents:

1.- La parte actora, Enrique, con D.N.I.nº NUM000, inició su prestación de servicios en fecha

02.04.73 por cuenta y orden de la empresa AVANZIT TELECOM, S.L.U., con categoría profesional de oficial

1º y salario mensual de 1.504,95 euros, con inclusión de prorrata de pagas extraordinarias.

2.- El actor no ostenta ni ha ostentado en el último año la representación legal ni sindical de los trabajadores.

3.- El actor prestaba sus servicios en el centro de trabajo de Parets del Vallés (Barcelona)en virtud del contrato de bucle de cliente global suscrito con Telefónica.

4.- En fecha 29.05.12 AVANZIT TELECOM, S.L.U. inició ERE para extinguir 180 contratos de trabajo.

5.- En fecha 29.06.12 AVANZIT TELECOM, S.L.U. alcanzó un acuerdo con los representantes de los trabajadores, estableciéndose condiciones para facilitar la contratación de sus trabajadores por la nueva adjudicataria, condicionado a la aceptación por la adjudicataria de las condiciones pactadas provincia por provincia.

6.- En carta de 15.07.12 AVANZIT TELECOM, S.L.U. comunicó al actor que en el período 01.08.12 a

1.09.12 disfrutaría sus vacaciones pasando en dicha fecha a la empresa LITEYCA TELECOMUNICACIONES, S.L.

7.- AVANZIT TELECOM, S.L.U., en fecha 31.07.12 dio de baja al trabajador en Seguridad Social.

8.- En el centro de Parets del Vallés (Barcelona) hay 17 trabajadores que no han sido subrogados por LITEYCA TELECOMUNICACIONES, S.L.

9.- El servicio contratado por LITEYCA TELECOMUNICACIONES, S.L. con Telefónica para la provincia de Barcelona(166.380 líneas telefónicas) es diferente al que tenía AVANZIT TELECOM, S.L.U.(203.423 líneas telefónicas.

10.- El actor no novó contrato de trabajo con la empresa Liteyca, S.L. que seguía siendo trabajador de AVANZIT TELECOM, S.L.U.

11.- En sentencia de fecha 15.02.13 la Audiencia Nacional en materia de Conflicto Colectivo declaró el derecho de los trabajadores afectados por el conflicto a que se les repongan las condiciones de trabajo anteriores a 29.06.12 condenando a la empresa AVANZIT TELECOM, S.L.U. con absolución de LITEYCA TELECOMUNICACIONES, S.L.

12.- Se solicita la declaración de improcedencia del despido.

13.- Se intentó la conciliación sin avenencia.

TERCER

En data 2 de setembre de 2013 es va dictar interlocutòria d'aclaració de la sentència anterior, la part dispositiva de la qual diu:

"Aclarar la Sentencia nº 159-13 dictada en el presente procedimiento para disponer en la mismq ue:

- El punto 1 de los hechos probados debe determinar que el salario de Don Enrique asciende a 1.820,18 euros brutos mensuales con inclusión de la prorrata de pagas extra.

- En el fallo, debe disponerse que la cuantía correcta de la indemnización de Don Enrique asciende a 77.448,66 euros.

Quedando el resto de la resolución tal y como está."

QUART

Contra aquesta sentència la part actora, Enrique, va interposar un recurs de suplicació, que va formalitzar dins del termini. Es va donar trasllat a la part contrària la qual el va impugnar, Liteyca S.L. Es van elevar les actuacions a aquest Tribunal i es va formar aquest rotlle.

FONAMENTS DE DRET

PRIMER

La sentència d'instància declarà improcedent l'acomiadament de l'actor decidida per la mercantil AVANZIT TELECOM, S.L.U. i va absoldre a l'empresa codemandada y contra la dita resolució interposa recurs de suplicació el demandat, el qual consta de dos motius, el primer dedicat a demanar la modificació del relat fàctic de la sentència i el segon a denunciar la infracció de la normativa legal. La magistrada d'instància fonamenta la seva decisió en que no hi ha successió d'empreses entre les dues codemandades, atès que l'actor no va ser inclòs en el llistat de treballadors que van ser contractats per LITEYCA, S.L., quan aquesta empresa es va adjudicar una contracta amb Telefònica que abans havia subscrit AVANZIT, atès que l'acord de subrogació dels treballadors es va signar el 29.6.2012 entre aquesta última empresa i els representants dels seus treballadors, sense que 17 treballadors del centre de treball de Parets del Vallès (entre ells el demandant) fossin inclosos en el dit acord, del qual no va ser part LITEYCA, sense que s'observi frau de llei en la dita subrogació, tenint en compte, a més, que la contracta de l'empresa LITEYCA amb Telefònica és més petita (166.380 línies telefòniques) que la que abans tenia AVANZIT (203.423 línies).

SEGON

En el primer motiu del recurs, correctament emparat en l'apartat b) de l' art. 193 de la Llei Reguladora de la Jurisdicció Social, la part actora sol.licita la modificació del fet provat primer i que s'addicionin tres nous fets provats al relat fàctic de la sentència.

Però abans d'entrar a l'examen concret de cadascuna d'aquestes modificacions, cal posar de relleu, com ho ha fet aquesta Sala en multitud d'ocasions, que el legislador ha configurat el procés laboral com un procés al qual es consubstancial la regla de l'única instància, la qual cosa significa que no existeix un doble grau de jurisdicció, i ha construït el recurs de suplicació com un recurs extraordinari, que no constitueix una segona instància i que participa d'una certa naturalesa cassacional, tal com afirma la sentencia del Tribunal Constitucional 3/1983, de 25 de gener .

D'altra banda, i pel que fa a la forma de realitzar-se la revisió,...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba
1 sentencias
  • STSJ Extremadura 170/2015, 7 de Abril de 2015
    • España
    • 7 Abril 2015
    ...Puede reseñarse, sin embargo, que, también para un supuesto igual al presente se resuelve en sentido contrario en la sentencia del TSJ de Cataluña de 1 de abril de 2014, basándose en que el volumen de la contrata de la que se hizo cargo la nueva empresa era menor que la que tenía la empresa......

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR