STSJ Cataluña 594/2011, 14 de Julio de 2011

PonenteNURIA CLERIES NERIN
ECLIES:TSJCAT:2011:7980
Número de Recurso423/2008
ProcedimientoRECURSO ORDINARIO (LEY 1998)
Número de Resolución594/2011
Fecha de Resolución14 de Julio de 2011
EmisorSala de lo Contencioso

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA

SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA

SECCIÓ SEGONA. BARCELONA

Recurs ordinari (Llei 1998) núm. 423/2008

Parts: AJUNTAMENT DE CORBERA DE LLOBREGAT, Arsenio i Avelino

c/JURAT D'EXPROPIACIO DE CATALUNYA. SECCIO BARCELONA

SENTÈNCIA Núm. 594

Magistrats:

Il·lm. Sr. Emilio Berlanga Ribelles

Il·lma. Sra. Núria Clèries Nerín

Il·lma. Sra. Ma Pilar Rovira del Canto

Barcelona, 14 de juliol de 2011

La Secció Segona de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya s'ha constituït per resoldre el recurs ordinari (llei 1998) núm. 423/2008, el qual va ser interposat per Arsenio i Avelino, representats pel procurador Sra. ASUNCION VILA RIPOLL, i per l'AJUNTAMENT DE CORBERA DE LLOBREGAT, representat pel procurador Sra. Mª CARMEN FUENTES MILLAN, i assistits del seu lletrat, contra JURAT D'EXPROPIACIO DE CATALUNYA. SECCIO BARCELONA, representat i defensat pel LETRADO DE LA GENERALITAT.

Aquesta Secció ha pronunciat la Sentència següent en nom de SM el Rei.

Hi ha actuat com a ponent la magistrada II·lma. Sra. Núria Clèries Nerín, qui expressa el parer de la Sala.

ANTECEDENTS DE FET

Primer

La representació de la part actora va interposar un recurs contenciós administratiu contra resolució de data 6-6-08 que fixa el preu justo de la finca NUM000 del Registre de la Propietat 1 de Sant Vicenç dels Horts del Municipio de Corbera de Llobregat. Expropiant: Ajuntament de Corbera de Llobregat. Exp: NUM001 .

Segon

Acordada la incoació d'aquestes actuacions, se'ls va donar el curs processal previst per la Llei d'aquesta jurisdicció. Les parts van despatxar els tràmits conferits de demanda i contestació, en el seu moment i per ordre, i d'acord amb els fets i fonaments de dret dels seus escrits, van sol·licitar, respectivament i en els termes que hi consten, que s'anul·lessin els actes objecte del recurs i que aquest es desestimés.

Tercer

Per interlocutòria es va obrir el procés a prova que es va fer d'acord amb el que es troba a les actuacions i tot seguit es va continuar pel tràmit de conclusions succintes, que les parts van evacuar fent-hi les al·legacions que van considerar aplicables, i finalment, es va assenyalar dia i hora per a la votació i decisió, que va tenir lloc el dia. 14 de juliol de 2011. Quart.- En la substanciació d'aquest procediment s'han observat i complert les prescripcions legals,

FONAMENTS DE DRET

Primer

En data 6 de juny de 2008, el Jurat d'Expropiació de Catalunya va fixar el preu just de l'expropiació de les finques núm. NUM000 i NUM002 (exp. NUM001 i NUM003 ) del municipi de Corbera de Llobregat, propietat dels senyors Arsenio i Avelino i Roman i Romulo . Les finques estan classificades de sòl urbà (no consolidat) i qualificades de sistema general, parc urbà. Tenen una superfície de 348 m2 i

3.220,67 m2, respectivament.

El Jurat refereix la valoració a 13.09.2007 (data de formulació del full d'apreuament de la propietat) i aplica la Llei 7/2007, de 28 de maig, del sòl. Adopta l'aprofitament del full d'apreuament de l'administració (0,45 m2t/ m2s), que correspon a l'edificabilitat bruta de la zona d'edificació unifamiliar aïllada, subzona a.2, que correspon a l'edificabilitat mitjana i ús majoritari de l'àmbit espacial homogeni, segons el planejament ( art.

23.1.a de la Llei 8/2007 ), considerant unes cessions d'un 40% pel sòl urbà no consolidat.

Valora els béns seguint el mètode residual estàtic regulat en l'Ordre ECO/805/2003, de 27 de març, sobre normes de valoració de béns immobles i de determinats drets per a determinades finalitats financeres, i en resulta un valor de repercussió de 854,98 #/ m2. Aquest valor s'obté a partir d'un valor de venda de 2.746,41 #/ m2 i un cost de construcció i despeses de promoció per valor de 1.397,08 #/ m2. En els dos casos el Jurat aplica l'índex del 80 % de vivenda lliure i 20 % de vivenda de promoció oficial. Dedueix 50#/ m2 en concepte de despeses d'urbanització pendents (en la finca NUM000 repercuteix el 50% i en la finca NUM002 el 75 %) i, per últim, aplica el 10 % de l'aprofitament en concepte de cessions obligatòries.

El preu just de la finca NUM000 puja a 129.631,36 # i el de la finca NUM002, a 1.044.158,12 # (en ambos casos amb el 5% de premi d'afecció inclòs).

Contra aquests acords l'Ajuntament de Corbera de Llobregat va interposar un recurs de reposició el qual va ésser desestimat per Acord de 26.09.2008.

Impugnen les resolucions del Jurat tant la propietat com l'Administració expropiant.

La propietat concreta el seu recurs en els següents extrems:

  1. -Disconformitat amb l'aprofitament atribuït pel Jurat referent a l'edificabilitat de la zona d'edificació aïllada, subzona a.2, perquè aquest en cap cas constitueix la mitjana de l'àmbit espacial homogeni d'acord amb el que preveu l' article 23 de la llei 8/2007 ). Considera que aquest ha de ser de 0,61 m2t/ m2s, que és el resultant de la mitjana ponderada dels aprofitaments, referits a l'ús predominant del polígon fiscal on es troben les finques expropiades. L'aprofitament mitjà del polígon és de 1,0179 m2t/ m2, al qual resta un 40% per cessions.

  2. -Discrepància amb el valor de repercussió i, en concret, amb els valors de mercat del producte immobiliari (VM) i els costos de construcció i despeses (Ci). Proposa un valor de repercussió d'1.102,43 #/ m2. També pondera els valors aplicant l'índex del 80% de vivenda lliure i 20% de protecció oficial.

  3. -Respecte a les despeses d'urbanització, si bé esta d'acord amb el preu de 50#/ m2 i en què s'apliqui el 50% a la finca NUM000 (25 #/ m2), discrepa que en la finca NUM002 s'apliqui el 75% d'aquell valor, del qual resulta el preu de 37,50#/ m2.

    En la pètita de la demanda sol·licita que es fixi el preu just de l'expropiació en la quantitat de 2.186.996,37 #.

    Per altra banda, l'Ajuntament de Corbera de Llobregat fixa la seva discrepància en:

  4. -El valor dels costos de construcció i altres despeses (Ci). Està en desacord amb els valors utilitzats i en la ponderació del 50% que fa en cadascun d'ells.

  5. -Valor en venda. El Jurat va rebutjar el valor en venda proposat per l'Administració perquè aquest es fonamentava en dues úniques mostres, quan resulta que el valor proposat és va obtenir de conjugar 11 mostres que es van adjuntar en l'informe remès al Jurat.

    En...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR