STSJ Galicia 944/2011, 7 de Noviembre de 2011
Ponente | FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA |
ECLI | ES:TSJGAL:2011:8668 |
Número de Recurso | 15547/2010 |
Procedimiento | PROCEDIMIENTO ORDINARIO |
Número de Resolución | 944/2011 |
Fecha de Resolución | 7 de Noviembre de 2011 |
Emisor | Sala de lo Contencioso |
T.S.J.GALICIA CON/AD SEC.4
A CORUÑA
SENTENCIA: 00944/2011
PONENTE: D. FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA
RECURSO NÚMERO: PROCEDIMIENTO ORDINARIO 0015547/2010
RECURRENTE: ASOCIACION DE PROMOTORES Y EMPRESARIOS DE LA CONSTRUCCION DE CANGAS
ADMINISTRACION DEMANDADA: CONCELLO DE CANGAS DE MORRAZO (PONTEVEDRA)
NO NOME DO REI
A Sección 004 da Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia pronunciou a seguinte
SENTENZA
Ilmos./as. Sres./as. D./Dª
JOSE MARIA GOMEZ Y DIAZ CASTROVERDE
FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA
MARIA DEL CARMEN NÚÑEZ FIAÑO
A CORUÑA, sete de novembro de 2011.
No recurso contencioso-administrativo que, co número 0015547/2010, está pendente de resolución ante esta Sala, e que foi interposto por ASOCIACION DE PROMOTORES Y EMPRESARIOS DE LA CONSTRUCCION DE CANGAS, representada pola procuradora VISITACION GONZALEZ PEREIRA, dirixida polo letrado JOSE CARLOS TAIBO BARCIELA, contra ACUERDO DEL PLENO DEL CONCELLO DE 26/12/08 QUE DESESTIMO RECLAMACION PRESENTADA EL 19/12/08 CONTRA EL ACUERDO PROVISIONAL DE APROBACION DEL EXPEDIENTE DE MODIFICACION DE DETERMINADAS ORDENANZAS FISCALES POR EL PLENO DEL AYUNTAMIENTO EN SESION DE 16/10/08, ACORDANDO SU APROBACION DEFINITIVA. É parte a Administración demandada CONCELLO DE CANGAS DE MORRAZO (PONTEVEDRA).
É relator o Ilmo. Sr. D. FERNANDO FERNANDEZ LEICEAGA.
ANTECEDENTES DE FEITO
Tras se admitir a trámite o presente recurso contencioso-administrativo, practicáronse as dilixencias oportunas, e unha vez recibido o expediente, déuselle traslado del á parte recorrente para formular a oportuna demanda, o cal se fixo por medio dun escrito no que, tras expoñer os feitos e fundamentos de Dereito que se estimaron pertinentes, se acabou suplicando que se ditase unha sentenza pola que se declare non axustada a Dereito a resolución impugnada neste procedemento. SEGUNDO.- Conferíuselle traslado á parte demandada, quen solicitou o rexeitamento do recurso, de conformidade cos feitos e fundamentos de Dereito consignados na contestación da demanda.
Non se recibiu o asunto a proba e declarouse concluso o debate escrito na contestación da demanda.
Na tramitación do recurso observáronse as prescripcións legais. A súa contía é indeterminada.
FUNDAMENTOS XURIDICOS
O acto que se recorre é o acordo de 26.12.2008 do Concello de Cangas do Morrazo que rexeitaba a reclamacion contra o acordo de aprobación do expediente de modificacion de determinadas ordenanzas fiscais.
En concreto, impugnanse as ordenanzas fiscais do ICIO, IVTNU, TAXA POR LICENCIA URBANÍSTICA, IBI e TAXA POR EXPEDICIÓN DE ATESTADOS.
Tanto o ICIO coma o IVTNU impugnánse polo mesmo motivo - falta de motivación, de congruencia e indefensión - por eleva-lo módulo e tipo nun 4,9%.
O recorrente sostén que aplica-lo IPC ós módulos do ICIO supón unha subida desproporcionada e resulta arbitrario.
De acorco co que resulta do expediente, no caso do ICIO o tipo de gravame establécese no 3.20% -antes era do 3,05%-, e fíxanse os módulos dos que partir para calcula-la base impoñible, sendo estos módulos o resultado de aplicarlles os anteriores unha suba do 4,9%.
A LFL RDL 02/2004 establece no seu artigo 102: 1. A base impoñible do imposto está constituída polo custo real e efectivo da construción, instalación ou obra, e enténdese por tal, para estes efectos, o custo de execución material de aquélla.....3. O tipo de gravame do imposto será o fixado por cada concello, sen que
o devandito tipo poida exceder do catro por cento.
Polo tanto, o gravame establecido non excede do legalmente previsto como máximo, e respecto da base impoñible, a actualización dos módulos non se acredita, que pola súa aplicación, se supere o que o custo real e efectivo da construcción; estarmos ante unha simple hipótese falta de proba e difícil de acreditar fora da súa aplicación practica, momento no que o sistema aprobado polo Concello poderá ser impugnado por vía indirecta.
Non é revisable xudicialmente o que é unha decisión política do CONCELLO -eleva-los tipos e sistema de cálculo da base impoñible- se esta non infrinxe a legalidade, e esta infraccion non concorre se o que se denuncia é a situación (comparativa de ordenanza fiscal)doutro Concello, xa que para que poida considerarse trato discriminatorio ten que partirse de situacións de igualdade e esta non é apreciable entre os distintos entes locais que teñen todos eles características singulares e particulares, ademais o lexislador dotou aos entes locais de certa autonomía financeira para que poidan mellor cada un deles facer fronte ás súas necesidades, xa que a igualdade non supón, en modo ningún, unha artificiosa uniformidade.
Tampouco concorre a denunciada falta de motivación, xa que na proposta da Alcaldía figura que os incrementos de custos ligados os procesos inflacionistas provocan que os ingresos non sexan suficientes ... o que xustifica a actualización consonte o IPC; motivar non supón, como declarou reiteradamente a xurisprudencia do Tribunal Supremo, unha explicación exhaustiva ou sumamente detallada, abonda cun explicación sucinta e que quede acreditada nos fundamentos da resolución para os efectos do seu control posterior en relación á súa adecuación á fin, que é do que se trata, poderá compartirse ou non ou sistema...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba-
STSJ Comunidad de Madrid 327/2016, 27 de Abril de 2016
...En el mismo sentido se expresa la Sentencia dictada por el Tribunal Superior de Justicia de Galicia 07 de noviembre de 2011 ( ROJ: STSJ GAL 8668/2011 - ECLI:ES:TSJGAL:2011:8668) Recurso: 15547/2010 y la Sentencia dictada por el Tribunal Superior de Justicia de Andalucía con sede en Sevilla ......
-
STSJ Galicia 364/2022, 15 de Junio de 2022
...que debe de considerarse como inmueble desocupado. No lo hacía antes: y de ahí que esta Sala en la sentencia de 7 de noviembre 2011 (ECLI:ES:TSJGAL:2011:8668) calificase de exceso normativo la regulación en una Ordenanza Fiscal de lo que era una vivienda desocupada, considerando esta Sala q......