STSJ Cataluña , 9 de Junio de 2004

PonenteMARIA LOURDES ARASTEY SAHUN
ECLIES:TSJCAT:2004:7172
Número de Recurso10/2004
ProcedimientoSOCIAL
Fecha de Resolución 9 de Junio de 2004
EmisorSala de lo Social

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA CATALUNYA SALA SOCIAL mm ILMO. SR. SEBASTIÁN MORALO GALLEGO ILMA. SRA. Mª LOURDES ARASTEY SAHÚN ILMA. SRA. ASCENSIÓN SOLÉ PUIG En Barcelona a 9 de junio de 2004 La Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, compuesta por los/as Ilmos/as.

Sres/as. citados al margen, EN NOMBRE DEL REY ha dictado la siguiente S E N T E N C I A núm. 4500/2004 En el recurso de suplicación interpuesto por Asociacion de Minusválidos de Barcelona frente a la Sentencia del Juzgado Social 33 Barcelona de fecha 27/10/2003 dictada en el procedimiento Demandas nº

638/2003 y siendo recurrido/a Fátima . Ha actuado como Ponente el/la Ilma. Sra. Mª LOURDES ARASTEY SAHÚN.

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Con fecha 14 de agosto de 2003 tuvo entrada en el citado Juzgado de lo Social demanda sobre Despido en general, en la que el actor alegando los hechos y fundamentos de derecho que estimó procedentes, terminaba suplicando se dictara sentencia en los términos de la misma. Admitida la demanda a trámite y celebrado el juicio se dictó sentencia con fecha 28/10/2003 que contenía el siguiente Fallo:

Estimar la demanda presentada per Fátima contra AMIBA, ASOCIACIONS DE MINUSVALIDOS DE BARCELONA, declarar la nul.litat de l'acomiadament de la demandant comunicada el 24.7.03 i condemnar a l'empresa demandada a la seva immediata readmissió de la treballadora, en les mateixes condicions prèvies a l'acomiadament, amb abonament dels salaris deixats de percebre des de la data de l'acomiadament fins que la readmissió sigui efectiva.

SEGUNDO

En dicha sentencia, como hechos probados, se declaran los siguientes:

"1.- L'entitat demandada, AMIBA, Asociación de Minusválidos de Barcelona, és un associació sense

ànim de lucre que té com a objectius estatutaris: fomentar la unió i participació entre els disminuïts de Catalunya i la seva integració en tots els àmbits de la societat; recaptar ajuts públics per aquest fins, fomentant la sensibilitat dels poders públics; la formació professional del disminuït; contribuir a la supressió de les barreres que dificulten la integració dels disminuït i fomentar la creació d'ocupació adequada.

  1. - L'activitat principal de l'entitat demandada es la venda de loteria, que desenvolupa amb aparent normalitat malgrat haver-li estat denegada, reiteradament, la necessària autorització administrativa.

  2. - Aquesta venda l'efectua la demandada per mitjà dels "socis-col.laboradors" (uns 200, a l'actualitat), estructurats en tres nivells jeràrquics: els simples venedors, que venen directament els cupons al públic i que liquiden les vendes als inspectors; els inspectors, que controlen i supervisen cada un d'ells diversos venedors; i els subdelegats, que tenen assignada una zona geogràfica, i del qual depenen diversos inspectors.

  3. - Aquestes funcions i serveis es presten a canvi d'una retribució, sotmesos a un horari, sota la direcció i control del respectiu superior jeràrquic, i estan regides per un regides per un reglament de règim interior (doc. núm. 1 de l'actora, que es dóna per íntegrament reproduît) que, amb nomenclatura i estructura idèntica als antics reglaments laborals, regula aspectes com "organización del trabajo", "clasificación del personal", "jornada de colaboración y descanso" (fixant una jornada de 40 hores setmanals), "permisos retribuidos" i "règimen disciplinario" (que preveu com a sanció màxima la del "Despido", en termes literals).

  4. - La majoria d'aquests "socis-col.aboradors" varen firmar, ja fa anys, un document (núm 3 de la dda., que es dóna aquí per íntegrament reproduït), pel qual recoenixien que "que las tareas de colaboración que realiza no tienen la consideración de laborales, con independencia de que por ellas la Asociación le retribuya con la cantidad proveniente del producto de la venta de cupones, que tiene la consideración de Ayuda para su subsistencia", i que "conoce y acepta que no es posible regularizar su situación en tanto en cuanto no se reciba autorización administrativa para la venta de Loterías por parte de los Poderes Públicos, momento en el que se podrá modificar la actual situación y, si procede, convertir su relación en laboral, sin que sea posible considerar las ayudas que recibe como salario, incluirlas en el Régimen General de la S. Social y proceder a cotizar por ellas".

  5. - Això no obstant, l'entitat demandada, en data 29.11.00, va demanar davant la TGSS l'alta en el règim general del conjunt d'aquest "socis-col.laboradors", petició que fou denegada per resolució administrativa per no disposar de l'oportuna autorització administrativa per la venda dels cupons de loteria.

  6. - Interposada demanda contra una segona...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR