STSJ Cataluña 4538/2006, 15 de Junio de 2006

PonenteJOSE DE QUINTANA PELLICER
ECLIES:TSJCAT:2006:6571
Número de Recurso1089/2006
Número de Resolución4538/2006
Fecha de Resolución15 de Junio de 2006
EmisorSala de lo Social

SENTENCIA núm. 4538/2006

En el recurso de suplicación interpuesto por The Fhone Warehouse, S.L. frente a la Sentencia del Juzgado Social 25 Barcelona de fecha 11 de Noviembre 2005 dictada en el procedimiento Demandas nº 663/2005 y siendo recurrido/a Edurne . Ha actuado como Ponente el/la Ilmo. Sr. JOSÉ DE QUINTANA PELLICER.

ANTECEDENTES DE HECHO
PRIMERO

Con fecha 21-09-05 tuvo entrada en el citado Juzgado de lo Social demanda sobre Despido en general, en la que el actor alegando los hechos y fundamentos de derecho que estimó procedentes, terminaba suplicando se dictara sentencia en los términos de la misma. Admitida la demanda a trámite y celebrado el juicio se dictó sentencia con fecha 11-11-05 que contenía el siguiente Fallo:

"Estimo la demanda presentada por Edurne en contra l'empresa The Fhone Warehouse S.L. i declaro la improcedencia de l'acomiadament de la part actora amb efectes del dia 3-08.05 i condemno l'empresa a que opti entre a) Readmetre la treballadora en les mateixes condicions amb el pagament dels salaris deixats de percebre des de la data de l'acomiadament fins que la readmissió sigui efectiva, o en cas contrari, b) L'indemnitzi en la quantia de 12.558,00 euros (171,09 dies a raó de 73,40 euros), amb pagament dels salaris de tramitació des de la data de l'acomiadament fins a la notificació de la sentència per l'import del salari diari".

SEGUNDO

En dicha sentencia, como hechos probados, se declaran los siguientes:

  1. - L'actora ha prestat serveis per compte de l'empresa The Fhone Warehouse, S.L. al centre de treball del carrer Portaferrisa, 28 de Barcelona, amb antiguitat des del 15-10-01, categoria professional de Manager, contracte de treball indefinit i salari mensual de 2.232,24 euros (diari de 73,40 euros) inclosa prorrata de pagues extraordinàries.

  2. - La treballadora no ostenta ni ha ostentat el darrer any la condició de representant unitari ni sindical dels treballadors de l'empresa. (conformitat).

  3. - El dia 3-08-05 la part actora va rebre mitjançant burofax una carta d'acomiadament disciplinari amb efectes del dia 01-08-05 en base als articles 54.2 b) i d) i 55 de l'Estatut dels Treballadors i 45.3 del Conveni Col.lectiu Interprovincial per al sector del comerç de Catalunya que consta en les actuacions aportada per les parts amb el número de folis 6, 7, 8 i 9 i que es dona per reproduïda.

  4. - La part actora és la encarregada de la botiga on presta els seus serveis i té sota la seva responsabilitat 2 treballadors més. (conformitat).

  5. - L'empresa utilitza el sistema de facturació anomenat PIE en el que hi ha tres formes de efectuar el cobrament de la venda d'un telèfon mòbil: en efectiu, amb VIA i per punts. El client com a conseqüència del consum realitzat a través del seu mòbil rep una sèrie de punts per part de la companyia Vodafone que poden ser canviats per a obtenir descomptes en la compra d'aparells o per a adquirir el mòbil sense haver de pagar res. el procediment que se segueix per a la venda és el següent: El venedor es connecta al portal comercial de Vodafone introdueix les dades del client i el localitzador i obté la información relativa a l'import que haurà d'abonar el client o en el seu cas la ordre de no cobrar cap quantitat quan el consum del client ha estat molt elevat. Després de realitzar aquesta operació el venedor cobra el producte dins del sistema de facturació de l'empresa PIE, introduint manualment l'import a abonar per el client.

  6. - L'actora va realitzar 3 transaccions en data 29-03-05, 16-04-05 i 25-05-05 de venda de mòbils i assegurances amb deducció del preu per punts que no coincideix amb la deducció per punts que corresponia segons el portal Vodafone, amb una diferència de 534,76 euros (inclòs IVA) que l'empresa no va percebre de Vodafone per les 3 transaccions. (folis núm. 38 a 49).

  7. - Les diferències per punts de les transaccions del període de març a maig de 2005 de la botiga de l'actora sumen un total de 2.888,22 euros. (folis núm. 98, 99 i 100).

  8. - El dia 30-06-05 en conversa telefònica amb Pedro Enrique (Area Manager) l'actora va reconèixer l'existència de telèfons mal facturats per punts a la botiga i es va fer responsable dels desquadres que poguessin existir a la botiga. El dia 4-07-05 en conversa telefònica amb diversos responsables de l'empresa i la Directora de RRHH Blanca es va reafirmar en el mateix. (interrogatori de parts i testificals).

  9. - L'empresa realitza auditories internes "Loss prevention valoracion" (LPA) de les botigues en les que revisen i controlen la utilització i seguiment dels procediments, del control dels stocks, de l'estat del magatzem i la botiga, de la caixa i de l'actuació correcta envers les mesures i aparells de seguretat, etc.

    Després de l'auditoria (LPA) del dia 11-01-05, l'empresa va penalitzar a l'actora amb el 25% del bonus de la següent nómina. La penalització es basava en el següent: "No cumples con el conteo de stock obligatorio establecido por la empresa, denominada MSC. En cada auditoria realizada por sonia fallais en los mismo y no podemos seguir así, hay que poner remedio. No reconciliais diariamente los contros. Ayer en la reunión hablamos de este asunto, así que ya sabéis cuál es vuestra obligación de ahora en adelante. No procesais correctamente los removiles de la tienda; faltan 35. Los removiles también son dinero. No procesais correctamente la garantía de origen (en un terminal falta la huevera, por ejemplo) y haceis que la empresa también pierda dinero con ello. Os faltan 5 teléfonos de préstamo, en todas las auditorías tienes problemas con dichos terminales. los ingresos se tienen que realizar diariamente en el banco o como mucho 3 veces por semana".

    Les botigues están obligades a realitzar un recompte setmanal del stock i estan classificades amb vermell, groc o verd. La diferència entre les botigues amb diferents colors és la periodicitat del recompte: el verd és un recompte de stock setmanal, el groc recompte de stock de terminals tres cops per setmana, i vermell recompte de stock de terminals tots els dies abans d'obrir la botiga. El canvi de status o color està basat en els resultats de LPA o en el no compliment dels procediments. A la LPA de 24-08-04 la botiga de l'actora tenia assignat el color vermell, la de 15-10- 04 el color verd, la de 11-01-05 el color àmbar i la de22-06-05 el color verd. (folis núm. 60 a 84, 91 i 92).

  10. - L'actora tenia coneixement dels procediments interns de l'empresa de facturació per punts i dels procediments a seguir en els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR