STSJ Cataluña 5931/2013, 19 de Septiembre de 2013

PonenteLIDIA CASTELL VALLDOSERA
ECLIES:TSJCAT:2013:9444
Número de Recurso6703/2012
ProcedimientoRECURSO DE SUPLICACIóN
Número de Resolución5931/2013
Fecha de Resolución19 de Septiembre de 2013
EmisorSala de lo Social

TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA

CATALUNYA

SALA SOCIAL

RM

IL·LMA. SRA. ASCENSIÓ SOLÉ PUIG

IL·LM. SR. FRANCISCO BOSCH SALAS

IL·LMA. SRA. LIDIA CASTELL VALLDOSERA

Barcelona, 19 de setembre de 2013

La Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, formada pels magistrats esmentats més amunt,

EN NOM DEL REI

ha dictat la següent

SENTÈNCIA NÚM. 5931/2013

En el recurs de suplicació interposat per Socorro a la sentència del Jutjat Social 31 Barcelona de data 20 de juny de 2012 dictada en el procediment núm. 1001/2011, en el qual s'ha recorregut contra les parts INSS i TGSS, ha actuat com a ponent Il·lma. Sra. LIDIA CASTELL VALLDOSERA.

ANTECEDENTS DE FET

PRIMER

En data 31 d'octubre de 2011 va arribar al Jutjat Social esmentat una demanda sobre invalidesa grau, la qual l'actor al.lega els fets i fonaments de dret que va considerar procedents i acabava demanant que es dictés una sentència d'acord amb el que es demanava. Admesa la demanda a tràmit i celebrat el judici, es va dictar la sentència en data 20 de juny de 2012, que contenia la decisió següent:

Que DESESTIMO las pretensiones de la demanda origen de las presentes actuaciones, promovida por Socorro contra el Instituto Nacional de la Seguridad Social, sobre Incapacidad Permanente, y en consecuencia ABSUELVO a la entidad demandada de las pretensiones deducidas en su contra, con confirmación de la resolución impugnada.

SEGON

En aquesta sentència es declaran com a provats els fets següents:

PRIMERO.- Socorro se encuentra afiliado a la Seguridad Social.

SEGUNDO.- Por resolución del INSS de fecha 28/07/2011 se declaró a Socorro en situación de incapacidad permanente total para su profesión habitual de familiar colaboradora servicio técnico reparación de electrodomésticos, apreciando las siguientes patologías: lumbociatalgia derecha, estenosis leve canal lumbar L4-L5, discopatía L3-L4 y L4-L5 con discartrosis asociada, limitación raquis lumbar para bipedestación, deambulación y posturas mantenidas. TERCERO.- Contra dicha resolución fue interpuesta la oportuna reclamación en vía previa, que fue desestimada.

CUARTO.- Socorro acredita el período mínimo de cotización para causar derecho a la prestación. La base reguladora no controvertida de la prestación, de ser estimada la demanda, asciende a la cantidad de 798,91 euros, siendo los efectos desde el día 28/07/2011.

QUINTO.- Socorro padece lumbociatalgia derecha, estenosis leve canal lumbar L4-L5, discopatía L3-L4 y L4-L5 con discartrosis asociada, limitación raquis lumbar para bipedestación, deambulación y posturas mantenidas. (informe ICAM) Presenta una reacción de adaptación depresiva ansiosa prolongada. (informe psiquiátrico CSMA Marti i Julià folio 60).

TERCER

Contra aquesta sentència la part actora, Socorro, va interposar un recurs de suplicació, que va formalitzar dins del termini. Es va donar trasllat a la part contrària la qual no el va impugnar. Es van elevar les actuacions a aquest Tribunal i es va formar aquest rotlle.

FONAMENTS DE DRET

PRIMER

Enfront la sentència d'instància, que desestimà la demanda interposada per la part actora, en reclamació per Incapacitat Permanent Absoluta, s'interposa per aquesta Recurs de Suplicació, el qual té per objecte revisar els fets declarats provats i examinar les infraccions de normes substantives o de la jurisprudència que s'hi han comès.

SEGON

En el primer motiu del recurs, emparat correctament en l'apartat b) de l' article 193 de la Llei Reguladora de la Jurisdicció Social, la part recorrent sol.licita la modificació del fet provat cinquè de la resolució recorreguda, per la qual proposa la redacció següent:

"Las lesiones que presenta la parte demandante son las siguientes: Lumbociatalgia derecha, estenosis Canal lumbar L4-L5. Protusión focal postero- lateral derecha que oblitera el foramen de conjunción ipsilateral con compromiso radicular derecho. Discopatía L3-L4 y L4-L5 con protusión focal L3-L4 foraminal derecha que condiciona una estenosis de la porción inferior del foramen. Discartrosis. Nódulos de Schomörl en plataformas superiores de los cuerpos L3-L5. Cambios atróficos con reemplazo graso de la musculatura paraespinal inferior. Limitación raquis lumbar para bipedestación, deambulación y posturas sostenidas. Síndrome de piernas inquietas. Hipotiroidismo primario por Tiroiditis de Hashimoto....

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR